Powoli kończą się prace przy modernizacji linii kolejowej nr 358 między Zbąszynkiem a Czerwieńskiem.
Dokładnie za tydzień na szlak mają powrócić pociągi, a zastępcza komunikacja autobusowa nareszcie przejdzie do historii. Redakcja serwisu postanowiła odwiedzić stację w Sulechowie, gdzie wcześniej pozostało najwięcej prac do wykonania.
Dzisiejsza wizyta (5.03.2023), z której fotorelacja jest dołączona do wiadomości ukazuje, że na szczęście pozostało niewiele prac do wykonania. Peron jest w zasadzie ukończony, zamontowano wiatę, która kiedyś znajdowała się nad peronem 3. Na nowym peronie pojawiła się mała architektura, na razie jeszcze zafoliowana. Przejście przez tory także jest prawie gotowe. Pozostała jeszcze do zabudowy balustrada ochrona przy dawnym peronie 1. Ten dawny peron będzie teraz stanowić dojście do poczekalni w budynku dworca. Zyskał nową nawierzchnię.
Do wykonania pozostały jeszcze fragmenty nawierzchni na dawnym peronie 1 oraz tuż przy wejściu na stację od strony miasta. Smutnym akcentem modernizacji linii jest dawny peron 4, który został odcięty od reszty (pozbawiony dojścia). Trudno powiedzieć, czy zostanie rozebrany, czy pozostawiony jako niezmodernizowany peron zapasowy, który może zostać wykorzystany w przyszłości.
Planuje się budowę kolei aglomeracyjnej Zielonej Góry, dzięki czemu wzrośnie ruch pociągów. Tym samy peron ten może okazać się potrzebny. W planach jest także rozbudowa linii nr 358 do dwutorowej. To także może wpłynąć na zwiększenie ruchu pociągów.
Na koniec dodajmy na razie szlak będzie przejezdny, a to oznacza, że prace modernizacyjna jeszcze będą trwały, tylko że ruch pociągów będzie się już odbywać.