Uwaga!
Trwa aktualizacja i konserwacja serwisu

Linia nr 370

Szlak kolejowy jednotorowy niezelektryfikowany liczący sobie ponad 50 kilometrów. Linia powstawała etapami pod koniec XIX i na początku XX wieku. Najpóźniej oddano do użytku odcinek między Zielona Górą a Krzystkowicami (obecnie stacja Nowogród Osiedle), gdzie inżynierowie musieli dokonać budowy mostu nad rzeką Bóbr. Szlak był budowany do obsługi ruchu lokalnego, dlatego szybkości na nim obowiązujące nie były zbyt wielkie.

Po wojnie linia nabrała większego znaczenia, szczególnie w latach 90 tych kiedy zamknięto dla ruchu linię nr 371 łączącą Wolsztyn z Nową Solą i dalej przez Kożuchów do Żagania. Wtedy trasą przejeżdżały pociągi do Poznania, Jeleniej Góry, Warszawy Wschodniej. Obecnie linia jest wykorzystywana jedynie w ruchu pociągów osobowych (w tym także kursów dalekobieżnych - do Jeleniej Góry).

Wykaz stacji i przystanków w ciągu linii nr 370:

- Zielona Góra - stacja węzłowa;
- Słone (zlikwidowany);
- Buchałów - przystanek osobowy;
- Letnica - przystanek osobowy;
- Koźla Kożuchowska - przystanek osobowy;
- Bogaczów - przystanek osobowy;
- Nowogród Bobrzański - przystanek osobowy;
- Nowogród Osiedle - stacja (dawniej Krzystkowice);
- Dąbrowiec (zlikwidowany);
- Bieniów Górny (zlikwidowany);
- Bieniów - stacja węzłowa;
- Lubanice - przystanek osobowy;
- Grabik - (zlikwidowany);
- Żary.

Wykaz dozwolonych prędkości przejazdu wg. danych PKP PLK (dane dotyczą linii w okolicach Zielonej Góry)- do km 38 obowiązuje ograniczenie szybkości do 70 km/h (nie licząc odcinków na których wprowadzono ograniczenia szybkości na podstawie wykazu ostrzeżeń stałych).