Zmiana czoła wydłuża niestety postój pociągów na stacji, dlatego zdecydowano się na budowę szlaku omijającego stację, który umożliwi płynny ruch pociągów bez konieczności zmiany czoła. Znaczenie węzła spadnie dlatego mieszkańcy miasta nie są zadowoleni z budowy. Stacja w Czerwieńsku stanowi przedłużenie węzła kolejowego Zielona Góra, która generuje ruch kolejowy w okolicy, dlatego też dąży się do przyspieszenia ruchu kosztem postojów na węźle w Czerwieńsku.
Na koniec artykułu o stacji Czerwieńsk informacje ogólne:
położenie wg. km linii nr 273 początek: 165,365, oś: 166,545, koniec: 167,526;
położenie wg. km linii nr 358 początek: 43,010, oś: 43,834, koniec: 44,998. Położenie peronów - lina nr 273:
Tor 2 od km 166,387 do km 166,697 długość 310 m, nr peronu 1;
tor 1 od km 166,384 do km 166,702 długość 318 m, nr peronu 2. Oba perony jednokrawędziowe.
Położenie peronów - lina nr 358:
Tor 4 od km 43,675 do km 43,981 długość 306 m, nr peronu 3;
Tor 6 od km 43,740 do km 44,008 długość 268 m, nr peronu 4. Oba perony jednokrawędziowe.
Stacja jest sterowana z jednej nastawni dysponującej CK zlokalizowanej w południowej części stacji. Pozostałe stare obiekty nastawnicze zostały wyłączone z ruchu.