10 marca 2024 weszła w życie 1 korekta rozkładu jazdy 2023/2024. W ramach zmian rozkładowych powróciły bezpośrednie pociągi z Zielonej Góry do Wrocławia.
Przypomnijmy - w czasie prac nad rozkładem jazdy na sezon 2023/2024 doszło do sporych zawirowań dotyczących bezpośrednich pociągów z Zielonej Góry do Wrocławia Głównego. Samorząd województwa dolnośląskiego próbował się dogadać z władzami woj. lubuskiego, aby wszystkie połączenia na tej trasie obsługiwał samorządowy przewoźnik - Koleje Dolnośląskie. Nowy przewoźnik gwarantował nowsze, lepiej utrzymane pociągi z mniejszą dopłatą do pockm.
Brak porozumienia
Niestety samorządy nie dogadały się, w związku z czym władze z Dolnego Śląska zdecydowały, że pociągi obsługiwane przez KD pojadą w skróconej relacji tj. z Wrocławia do Głogowa, część do Nowej Soli. Tym samym Zielona Góra została pozbawiona bezpośrednich pociągów z Wrocławiem. Dziwił upór marszałka województwa lubuskiego, który bronił spółki Polregio obsługującej wcześniej tę relację. Składy Polregio były znacznie starsze, gorzej utrzymane i przewoźnik żądał większych dopłat. Na szczęście na początku grudnia 2023 doszło do porozumienia. Stało się to jednak na kilka dni przed wejściem w życie nowego rozkładu jazdy, w związku z czym korekta miała zostać wprowadzona od marca 2024. Na mocy porozumienia 8 par połączeń obsługują Koleje Dolnośląskie, natomiast 4 pary Polregio. Część pociągów KD kursuje wydłużoną trasą przez Lubin i Legnicę.
10 marca 2024 lepsza jakość kolei
W ostatnią niedzielę doszło do korekty. Redakcja serwisu skorzystała więc z okazji, żeby przejechać się pociągami nowego przewoźnika czyli KD. Skorzystaliśmy z 2 połączeń o 10.27 jadąc do Głogowa. Powrót o 14.37 z Głogowa. Pociągi zameldowały się punktualnie. W stronę Głogowa wyprawiono skład 45WE - 5 członowy skład wyprodukowany przez firmę Newag z Nowego Sącza. Skład powrotny obsługiwała jednostka 48WE - seria Elf 2 produkcji Pesy Bydgoszcz. Są to kilkuletnie składy mogące rozwijać prędkość do 160 km/h. Niestety odrzanka nie pozwala na razie osiągać takich prędkości, składy mogą się poruszać z prędkością do 120 km/h. Zielona Góra zyskała nowoczesny klimatyzowany i czysty tabor, co w przypadku Polregio nie zawsze było standardem. Składy nie są pomazane graffiti. Taka zmiana na pewno przypadnie podróżnym do gustu.