Uwaga!
Trwa aktualizacja i konserwacja serwisu

Powróciły bezpośrednie połączenia z Wrocławiem

dodano: 2024-03-11 20:16:40, autor: Redakcja, źródło: Informacja własna

10 marca 2024 weszła w życie 1 korekta rozkładu jazdy 2023/2024. W ramach zmian rozkładowych powróciły bezpośrednie pociągi z Zielonej Góry do Wrocławia.



Przypomnijmy - w czasie prac nad rozkładem jazdy na sezon 2023/2024 doszło do sporych zawirowań dotyczących bezpośrednich pociągów z Zielonej Góry do Wrocławia Głównego. Samorząd województwa dolnośląskiego próbował się dogadać z władzami woj. lubuskiego, aby wszystkie połączenia na tej trasie obsługiwał samorządowy przewoźnik - Koleje Dolnośląskie. Nowy przewoźnik gwarantował nowsze, lepiej utrzymane pociągi z mniejszą dopłatą do pockm.

Brak porozumienia

Niestety samorządy nie dogadały się, w związku z czym władze z Dolnego Śląska zdecydowały, że pociągi obsługiwane przez KD pojadą w skróconej relacji tj. z Wrocławia do Głogowa, część do Nowej Soli. Tym samym Zielona Góra została pozbawiona bezpośrednich pociągów z Wrocławiem. Dziwił upór marszałka województwa lubuskiego, który bronił spółki Polregio obsługującej wcześniej tę relację. Składy Polregio były znacznie starsze, gorzej utrzymane i przewoźnik żądał większych dopłat. Na szczęście na początku grudnia 2023 doszło do porozumienia. Stało się to jednak na kilka dni przed wejściem w życie nowego rozkładu jazdy, w związku z czym korekta miała zostać wprowadzona od marca 2024. Na mocy porozumienia 8 par połączeń obsługują Koleje Dolnośląskie, natomiast 4 pary Polregio. Część pociągów KD kursuje wydłużoną trasą przez Lubin i Legnicę.

10 marca 2024 lepsza jakość kolei

W ostatnią niedzielę doszło do korekty. Redakcja serwisu skorzystała więc z okazji, żeby przejechać się pociągami nowego przewoźnika czyli KD. Skorzystaliśmy z 2 połączeń o 10.27 jadąc do Głogowa. Powrót o 14.37 z Głogowa. Pociągi zameldowały się punktualnie. W stronę Głogowa wyprawiono skład 45WE - 5 członowy skład wyprodukowany przez firmę Newag z Nowego Sącza. Skład powrotny obsługiwała jednostka 48WE - seria Elf 2 produkcji Pesy Bydgoszcz. Są to kilkuletnie składy mogące rozwijać prędkość do 160 km/h. Niestety odrzanka nie pozwala na razie osiągać takich prędkości, składy mogą się poruszać z prędkością do 120 km/h. Zielona Góra zyskała nowoczesny klimatyzowany i czysty tabor, co w przypadku Polregio nie zawsze było standardem. Składy nie są pomazane graffiti. Taka zmiana na pewno przypadnie podróżnym do gustu.

Postępy prac na linii 275 i 370

dodano: 2024-09-29 15:16:46, autor: Redakcja, źródło: Informacja własna

Trwają prace na liniach 275 i 370.



Przeczytaj więcej...

Postępy prac na linii 275

dodano: 2024-09-08 09:40:51, autor: Redakcja, źródło: Informacja własna

Trwa rewitalizacja linii 275 między Bieniowem a Lubskiem. Zamieszczamy relację z postępów prac.



Przeczytaj więcej...

Rewitalizacja linii do Lubska

dodano: 2024-08-25 20:54:35, autor: Redakcja, źródło: Informacja własna

Rozpoczęła się rewitalizacja linii nr 275 między Bieniowem a Lubskiem finansowana z Programu Kolej +.



Przeczytaj więcej...

Modernizacja linii nr 370

dodano: 2024-08-16 13:16:25, autor: Redakcja, źródło:

Trwa modernizacja linii nr 370. Prace postępują.



Przeczytaj więcej...