PKP PLK Centrum Realizacji Inwestycji w Poznaniu ogłosiło przetarg na modernizację odcinka Nowa Sól - Zielona Góra na torze nr 1 (km 148,341 do km 153,305) i 2 (km 129,821 do km 153,391). Tory te są w złym stanie technicznym, obowiązuje na nich ograniczenie szybkości do 30 km/h. W związku z ogłoszeniem przetargu pojawił się szereg informacji szczegółowych z nim związanych. Termin zakończenia prac 30.11.2013.
1. Potwierdziły się informacje a propos likwidacji przejazdu kolejowego w km 147,077 w miejscowości Nowy Kisielin. Obecny przejazd zostanie zlikwidowany z uwagi na małą widoczność oraz na fakt, że przejście nad torami funkcjonuje na wiadukcie obwodnicy Starego i Nowego Kisielina w ciągu drogi wojewódzkiej nr 282. Widok przejazdu, który zostanie zlikwidowany:

4.03.2013 wprowadzono modyfikację dokumentacji przetargowej, w której zamiast likwidacji przejazdu zostaną wykonane prace torowe oraz dojazdy do w/w przejazdu.
2. Planuje się likwidację stacji w Starym Kisielinie i zastąpienie jej przystankiem osobowym. Wiąże się to z koniecznością likwidacji torów mijankowych, zniknie także nastawnia SK - 1. Przejazd kolejowy kat. A w okolicy nastawni położony w km 149,123 zostanie zamieniony na przejazd kat. B. Planowano jego likwidację, na co nie zgodziła się Gmina Zielona Góra. Do przejazdu będą także doprowadzone drogi dojazdowe z betonu asfaltowego. Nastawnia SK - 1 do likwidacji i przejazd jeszcze kat. A

.
4.03.2013 wprowadzono modyfikację na mocy której przejazd ten pozostanie jako kat. a.
Likwidacji poddane zostaną wszystkie rozjazdy. Szyny zostaną zamocowane na podkładach strunobetonowych, zgrzanych w tor bezstykowy. Na peronach planuje się wymianę nawierzchni, budowę 2 wiat (po 1 na każdym peronie), siedzisk dla podróżnych, tablic z nazwą przystanku, ogrodzenia, poręczy zabezpieczających, gablot, tablic z numerami peronów i torów.
Przepust położony w km 148,459 stacji planuje się odmulenie, obrukowanie wlotu i wylotu.

Przepust położony w km 149,195 planuje się jego oczyszczenie, uzupełnienie ubytków, oczyszczenie piaskowe, spoinowanie, wykonanie stalowej balustrady, zabezpieczenie wszystkich części mających kontakt z wodą.

.
Dawna stacja stanie się zarazem posterunkiem odstępowym z zachowaniem sygnalizatorów wjazdowych B (od strony Niedoradza) i M (od strony Zielonej Góry).
3. Przebudowa przejazdu w km 152,536 kat. C przy ul. Wyspiańskiego w Zielonej Górze. Kategoria przejazdu pozostanie niezmieniona, wymianie ulegnie aparatura ssp, która zostanie teraz umieszczona w kontenerze. Kontrola, nadzór i diagnostyka urządzeń będzie sprawowana z nastawni ZGA na stacji Zielona Góra. Zdjęcie przejazdu przed modernizacją:

.
4. Przejazdy kolejowe w km 150,345 pozostanie w kategorii D, w km 150,536 pozostanie w kat. D.
5. Wiadukt w km 144,729, planuje się:
1. Wykonanie zabezpieczenia antykorozyjnego balustrad i dostosowanie ich do wymogów
2. Oczyszczenie konstrukcji
3. Naprawa powierzchniowa betonu
4. Iniekcja rys i pęknięć
5. Wykonanie drenażu za przyczółkami
6. Naprawa izolacji do poziomu wykonania drenażu
7. Uszczelnienie połączenia pomiędzy ustrojem nośnym a przyczółkami
8. Naprawa izolacji ustroju nośnego
9. Zabezpieczenie powierzchniowe elementów narażonych na działanie wody
10. Oczyszczenie terenu oraz skarp nasypu w rejonie obiektu
11. Profilowanie i darniowanie skarp nasypu
12. Demontaż nawierzchni kolejowej
13. Zabezpieczenie wykopów i czynnego toru na czas prowadzenia robót

.
6. Wiadukt w km 146,294 planuje się:
1. Wykonanie zabezpieczenia antykorozyjnego balustrad
2. Oczyszczenie konstrukcji
3. Naprawa powierzchniowa betonu
4. Wykonanie drenaŜu za przyczółkami
5. Naprawa izolacji przyczółków do poziomu wykonania drenażu
6. Naprawa izolacji przęsła
7. Uszczelnienie połączenia pomiędzy ustrojem nośnym, a przyczółkami
8. Skucie otuliny dźwigarów obetonowanych i zabezpieczenie antykorozyjne stopek dźwigarów
9. Zabezpieczenie powierzchniowe elementów narażonych na kontakt z wodą
10. Oczyszczenie terenu i skarp w rejonie obiektu
11. Profilowanie i darniowanie skarp nasypu
12. Demontaż nawierzchni kolejowej
13. Zabezpieczenie wykopów i czynnego toru na czas prowadzenia robót

.
7. Przepust w km 150,719. Obiekt planuje się poddać następującym pracom budowa balustrady, oczyszczenie i uzupełnienie ubytków, spoinowanie, wykonanie nowych gzymsów, oczyszczenie i odmulenie.

8. Przepust km 151,020 w ramach modernizacji w roku 2013 planuje się rozbiórkę tego obiektu i budowę nowego z elementów prefabrykowanych o świetle 100x100 ze ścianą czołową oraz wykonanie balustrad i inne prace towarzyszące.

9. Przepust 152,618 Przewiduje się przeprowadzenie następujących robót:
1. Demontaż i wykonanie nowych balustrad zabezpieczonych antykorozyjnie
2. Oczyszczenie konstrukcji
3. Spoinowanie i uzupełnienie ubytków w elementach kamiennych
4. Zabezpieczenie powierzchniowe konstrukcji
5. Przebudowa gzymsów
6. Naprawa izolacji części odziemnych przepustu
7. Oczyszczenie terenu w rejonie obiektu oraz skarp nasypu
8. Profilowanie i darniowanie skarp nasypu

10. Przepust w km 151,378, planuje się m.in. spoinowanie szczelin, oczyszczenie obiektu oraz balustradę.

.
11. Przepust w km 150,097 planuje się jego przebudowę na rurowy o świetle 800 mm

.
12. Przepust w km 151,964 planuje się m.in. oczyszczenie rowu, spoinowanie szczelin oraz balustradę.

.
Zamknięcia torowe Niedoradz - Zielona Góra w związku z modernizacją
linii nr
273:
29.IV do 22.V tor nr 1 Stary Kisielin - Zielona Góra
23.VII do 10.IX tor nr 2 Niedoradz - Stary Kisielin
11.IX do 5.X tor nr 2 Stary Kisielin - Zielona Góra
7.X do 4.XI likwidacja toru nr 3 i rozjazdów, przebudowa peronu nr 2
stacja Stary Kisielin
5.XI do 6.XII likwidacja toru nr 4, rozjazdów i przebudowa peronu nr 1 na stacji Stary Kisielin