Uwaga!
Trwa aktualizacja i konserwacja serwisu

Szykuje się remont mostu na linii nr 358

dodano: 2020-01-10 10:39:45, autor: Redakcja, źródło: Informacja własna

Most kolejowy nad Odrą położony między Pomorskiem a Wysokiem doczeka się remontu.



PKP PLK ogłosiła postępowanie przetargowe, którego przedmiotem jest Wykonanie robót budowlanych dla zadania pn.: Rewitalizacja mostu kolejowego w km 35,764 na linii kolejowej nr 358 Zbąszynek-Gubin, realizowanego w ramach projektu Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej.

W ramach tego zadania planuje się wykonanie następujących prac:
- rozbiórkę i odtworzenie ścianek żwirowych na przyczółkach;
- rozbiórkę torowiska na obiekcie i dojazdach do mostu w odległości 40m od mostu;
- demontaż mostownic;
- demontaż trakcji;
- oczyszczenie konstrukcji stalowej przęseł;
- wykonanie zabezpieczenia antykorozyjnego konstrukcji stalowej przęseł;
- wykonanie stref przejściowych za przyczółkami;
- wykonanie napraw oblicówki ceglanej podpór poprzez iniekcję, spoinowanie i uzupełnianie ubytków
cegieł i kamienia;
- wymianę uszkodzonych elementów konstrukcji stalowej;
- oczyszczenie i iniekcja ciosów podłożyskowych;
- oczyszczenie i zabezpieczenie antykorozyjne łożysk;
- montaż stołków mostownic;
- montaż nowych mostownic na obiekcie i montaż podkładów na dojazdach;
- montaż toru na mostownicach i na podkładach oraz montaż odbojnic;
- montaż blach przeciwwykolejeniowych;
- montaż blach przeciwpożarowych;
- wykonanie elementów stalowych do mocowania pomostu;
- montaż pomostu z krat pomostowych stalowych;
- montaż trakcji kolejowej na nowych wspornikach;
- oczyszczenie i uporządkowanie terenu pod obiektem.

Na realizację zamówienia potencjalny wykonawca będzie mieć czas do 29 września 2022 roku. Termin składania ofert upływa 14 lutego 2020. Jedynym kryterium decydującym o wyborze najkorzystniejszej oferty będzie cena zamówienia.

Informacje podstawowe dotyczące mostu:
Obiekt mostowy leży w ciągu jednotorowej, zelektryfikowanej linii kolejowej nr 358 relacji Zbąszynek – Gubin w km 35,764. Przeszkodą mostu jest rzeka Odra oraz tereny zalewowe. Most składa się z 17 przęseł – 3 przęseł nurtowych o konstrukcji kratowej oraz 14 przęseł zalewowych o konstrukcji blachownicowej. Wszystkie przęsła są swobodnie podparte. Podpory obiektu zostały wykształcone w postaci dwóch masywnych żelbetowych przyczółków oraz 16 masywnych filarów. Przyczółek od strony stacji Gubin oraz wszystkie filary zostały pokryte okładziną z cegły klinkierowej.

Postępy przy budowie wiat

dodano: 2020-01-06 12:35:51, autor: Redakcja, źródło: Informacja własna

Na stacji Zielona Góra Główna trwa montaż wiat nad peronami. Prace powoli zmierzają do końca.



Przeczytaj więcej...

Ruch na p.o. Zgorzelec Miasto

dodano: 2019-12-27 18:40:49, autor: Redakcja, źródło: Informacja własna

Zapraszamy do galerii serwisu, gdzie pojawiła się nietypowa fotorelacja.



Przeczytaj więcej...

Nowy rozkład jazdy pociągów

dodano: 2019-12-10 13:04:58, autor: Redakcja, źródło: Informacja własna

Już w najbliższą niedzielę 15 grudnia 2019 roku obowiązywać zacznie nowy rozkład jazdy pociągów obowiązujący do 12 grudnia 2020.



Przeczytaj więcej...

Czy na terenie Zielonej Góry powstaną nowe przystanki

dodano: 2019-11-29 11:51:41, autor: Redakcja, źródło: Informacja własna

Dyskusje na temat nowych przystanków kolejowych na terenie Zielonej Góry pojawiają się co jakiś czas zarówno w mediach, jak i wśród mieszkańców.



Przeczytaj więcej...