Miasto Zielona Góra opracowując koncepcję szybkiej kolei aglomeracyjnej tzw. lubuskiego trójmiasta (w skrócie SKALT) przymierza się także do przebudowy części linii kolejowej nr 370 prowadzącej z Zielonej Góry do Żar.
Właśnie ogłoszono postępowanie, którego przedmiotem jest wyłonienie wykonawcy, który opracuje powyższą koncepcję. Z dokumentów dołączonych do postępowania można się dowiedzieć, jakie są zamierzenia względem linii nr 370.
Do przebudowy jest planowany odcinek z Zielonej Góry Głównej do stacji Nowogród Osiedle. Przebudowa w ramach tego zadania obejmie budowę oraz przebudowę przystanków kolejowych oraz przebudowę układu drogowego i komunikacyjnego w obrębie wspomnianych obiektów kolejowych.
Powstanie nowy przystanek
Na terenie Zielonej Góry planuje się budowę nowego przystanku o roboczej nazwie Zielona Góra Osiedle Leśne. Ma on być zlokalizowany w przybliżeniu od km 4,200 do km 4,350 niedaleko przejazdu kolejowego przez Aleję Wojska Polskiego. Planuje się tam budowę peronu o długości 150 metrów z możliwością wydłużenia do 200 m, o wysokości 0,76 m i szerokości 3,6 m. Oprócz peronu na przejeździe przez Aleję Wojska Polskiego ma się pojawić oddzielony od siebie ciąg pieszo-rowerowy. Na wschód od przejazdu po północnej stronie planuje się budowę parkingu na 40 samochodów. Udogodnieniem dla rowerzystów będzie zadaszony parking rowerowy.
Reaktywacja przystanku Słone
W okolicy Zielonej Góry zostanie reaktywowany nieczynny przystanek w Słonem. Tutaj oprócz budowy nowego peronu w miejscu nieczynnego planuje się budowę drogi dojazdowej do drogi gminnej, przebudowę przystanku autobusowego, budowę parkingu rowerowego, oświetlenie itd.
Przebudowa innych przystanków
W ramach tego zadania planuje się także przebudowę pozostałych stacji i przystanków. Wszystkie mają spełniać powyższe parametry. Dodatkowo poprawie ulegną drogi dojazdowe do punktów kolejowych, które zostaną utwardzone, bądź dojdzie do wymiany nawierzchni.