Uwaga!
Trwa aktualizacja i konserwacja serwisu

PKP PLK ogłosiło kolejny przetarg na modernizację Odrzanki

dodano: 2016-01-18 15:09:31, autor: Redakcja, źródło: Informacja własna

Już od kilku lat trwają prace modernizacyjne na Odrzańskiej Magistrali Kolejowej. PKP PLK pod koniec 2015 roku ogłosiły kolejny przetarg, tym razem będzie on dotyczył wykonania robót budowlanych na 4 obiektach położonych na odcinku Zielona Góra – Czerwieńsk.



Postępowanie ogłoszono w trybie przetargu nieograniczonego. Oferty można składać do 8 lutego 2016 roku. Kryteriami wyboru najkorzystniejszej oferty są w 75% cena, w 20% termin realizacji a w 5% okres gwarancji/rękojmi. Planowany termin podpisania umowy określono wstępnie na 2 marca 2016 roku. Wykonawcy określono terminy zakończenia poszczególnych faz realizacji zadania, do 3 listopada 2016 mają się zakończyć prace budowlane, do 25 listopada należy zakończyć i przekazać zlecającemu dokumentację powykonawczą, a do 30 listopada 2016 ma nastąpić ostateczne rozliczenie zadania.

Zadaniem objęto następujące obiekty:

1. Most w km 165,573



Obiekt zlokalizowany jest w Czerwieńsku, składa się z 2 części, drogową przebiega ul. Młyńska, „przepustową” przepływa pod obiektem Złoty Potok (Złota Łącza). Most wybudowano w 1874 roku, około 1922 roku obetonowano filary. Z uwagi na stan techniczny obiektu zaplanowano jego rozbiórkę i budowę nowego obiektu. Nowy most będzie się składać z żelbetonowych podpór oraz przęsła w formie jednoprzęsłowej płyty wykonanej ze stalowych belek obetonowanych.

2. Przepust w km 164,597



Obiekt ceglany, łukowy został zbudowany w roku 1870. Przepływa pod nim rów Gęśnik. Zaplanowano uzupełnienie ubytków ceglanych i skorodowanych cegieł na cegłę klinkierową, izolację pionową głowic od strony nasypu i odwodnienie głowic. Podobnie przewód obiektu należy oczyścić, dokonać wymiany uszkodzonych cegieł wmurowując cegłę klinkierową lub szpachli betonowych. Obiekt zostanie także wyposażony w balustradę.

3. Wiadukt w km 159,107



Obiekt jest zlokalizowany w Zielonej Górze przy ul. Przylep – Piłsudskiego, obiekt składa się z ceglanych przyczółków zbudowanych w roku 1871 i obetonowanych w latach 70 tych XX wieku oraz żelbetonowego przęsła zabudowanego w latach 70 tych XX wieku. Zaplanowano szereg prac mających na celu wzmocnienie obiektu. Na przęsłach zostaną skute obrzutki betonowe, skrzydła zostaną rozebrane i wybudowane od nowa, planuje się wykonanie iniekcji betonowych w formie palisad lub kolumn gruntowo – cementowych za ściankami przyczółków od góry. Ubytki w ceglanych częściach przęseł zostaną uzupełnione, zostanie wykonany nowy betonowy oczep, dodatkowo przyczółki zostaną zabezpieczone betonowym pancerzem zewnętrznym w formie torkretu zbrojonego i kotwionego. Płyta żelbetonowa zostanie wzmocniona od spodu w formie torkretu betonowego, od góry zostanie wzmocniona. Pojawią się nowe ścianki czołowe. Przęsło zostanie poszerzone. Oprócz tych prac zostaną także wykonane nowe izolacje pionowe i poziome, odwodnienie przyczółków i płyty, wzmocnienie stożków przyczółków, nowe balustrady. Droga pod obiektem na odcinku 10m na dojazdach zostanie odwodniona powierzchniowo, planuje się wymianę nawierzchni na tym odcinku.

4. Wiadukt w km 165,159



Obiekt jest zlokalizowany w Czerwieńsku, dołem przebiega droga wojewódzka nr 279 – ul. Spokojna. Wiadukt powstał w roku 1874, pierwotnie przęsła ceglane zostały obetonowane w latach 70 tych XX wieku. Przęsło obiektu pochodzi z roku 1991 i składa się z belek stalowych obetonowanych. Planuje się odkucie obrzutki betonowej oraz rozkucie gzymsów podpór. Wszelkie ubytki i pęknięcia mają zostać uzupełnione, planuje się nową izolację wraz z drenażem, iniekcję kurtynową w miejscach wycieków, zabudowę torkretu na siatkach stalowych kotwionych. Przęsło zostanie wyposażone w nowe podwyższone gzymsy oraz zostaną na nim wykonane nowe powłoki antykorozyjne. Obiekt zostanie doposażony w nowe balustrady, umocnienia stożków przyczółków, nowe izolacje.

Na wszystkich obiektach po zakończeniu prac planuje się przywrócenie istniejącej nawierzchni kolejowej.

Powróciły bezpośrednie połączenia z Wrocławiem

dodano: 2024-03-11 20:16:40, autor: Redakcja, źródło: Informacja własna

10 marca 2024 weszła w życie 1 korekta rozkładu jazdy 2023/2024. W ramach zmian rozkładowych powróciły bezpośrednie pociągi z Zielonej Góry do Wrocławia.



Przeczytaj więcej...

Śmiertelne potrącenie

dodano: 2023-12-28 18:53:43, autor: Redakcja, źródło: Informacja własna

Dzisiaj tj. 28 grudnia 2023 r. na wysokości ul. Chemicznej pociąg towarowy jadący w kierunku Zielonej Góry śmiertelnie potrącił około 50 letnią kobietę.



Przeczytaj więcej...

Kolejowe dwa światy

dodano: 2023-12-17 22:04:38, autor: Redakcja, źródło: Informacja własna

10 grudnia 2023 wszedł w życie rozkład jazdy na sezon 2023/2024. Jak już wcześniej informowaliśmy z rozkładu zniknęły bezpośrednie połączenia regio do Wrocławia Głównego.



Przeczytaj więcej...

Nowy rozkład jazdy

dodano: 2023-12-11 12:57:32, autor: Redakcja, źródło: Informacja własna

10 grudnia 2023 wszedł w życie nowy rozkład jazdy pociągów na sezon 2023/2024. Dla podróżnych z Zielonej Góry wprowadził on niekorzystne zmiany.



Przeczytaj więcej...