Już od kilku lat trwają prace modernizacyjne na Odrzańskiej Magistrali Kolejowej. PKP PLK pod koniec 2015 roku ogłosiły kolejny przetarg, tym razem będzie on dotyczył wykonania robót budowlanych na 4 obiektach położonych na odcinku Zielona Góra – Czerwieńsk.
Postępowanie ogłoszono w trybie przetargu nieograniczonego. Oferty można składać do 8 lutego 2016 roku. Kryteriami wyboru najkorzystniejszej oferty są w 75% cena, w 20% termin realizacji a w 5% okres gwarancji/rękojmi. Planowany termin podpisania umowy określono wstępnie na 2 marca 2016 roku. Wykonawcy określono terminy zakończenia poszczególnych faz realizacji zadania, do 3 listopada 2016 mają się zakończyć prace budowlane, do 25 listopada należy zakończyć i przekazać zlecającemu dokumentację powykonawczą, a do 30 listopada 2016 ma nastąpić ostateczne rozliczenie zadania.
Zadaniem objęto następujące obiekty:
1. Most w km 165,573

Obiekt zlokalizowany jest w Czerwieńsku, składa się z 2 części, drogową przebiega ul. Młyńska, „przepustową” przepływa pod obiektem Złoty Potok (Złota Łącza). Most wybudowano w 1874 roku, około 1922 roku obetonowano filary. Z uwagi na stan techniczny obiektu zaplanowano jego rozbiórkę i budowę nowego obiektu. Nowy most będzie się składać z żelbetonowych podpór oraz przęsła w formie jednoprzęsłowej płyty wykonanej ze stalowych belek obetonowanych.
2. Przepust w km 164,597

Obiekt ceglany, łukowy został zbudowany w roku 1870. Przepływa pod nim rów Gęśnik. Zaplanowano uzupełnienie ubytków ceglanych i skorodowanych cegieł na cegłę klinkierową, izolację pionową głowic od strony nasypu i odwodnienie głowic. Podobnie przewód obiektu należy oczyścić, dokonać wymiany uszkodzonych cegieł wmurowując cegłę klinkierową lub szpachli betonowych. Obiekt zostanie także wyposażony w balustradę.
3. Wiadukt w km 159,107

Obiekt jest zlokalizowany w Zielonej Górze przy ul. Przylep – Piłsudskiego, obiekt składa się z ceglanych przyczółków zbudowanych w roku 1871 i obetonowanych w latach 70 tych XX wieku oraz żelbetonowego przęsła zabudowanego w latach 70 tych XX wieku. Zaplanowano szereg prac mających na celu wzmocnienie obiektu. Na przęsłach zostaną skute obrzutki betonowe, skrzydła zostaną rozebrane i wybudowane od nowa, planuje się wykonanie iniekcji betonowych w formie palisad lub kolumn gruntowo – cementowych za ściankami przyczółków od góry. Ubytki w ceglanych częściach przęseł zostaną uzupełnione, zostanie wykonany nowy betonowy oczep, dodatkowo przyczółki zostaną zabezpieczone betonowym pancerzem zewnętrznym w formie torkretu zbrojonego i kotwionego. Płyta żelbetonowa zostanie wzmocniona od spodu w formie torkretu betonowego, od góry zostanie wzmocniona. Pojawią się nowe ścianki czołowe. Przęsło zostanie poszerzone. Oprócz tych prac zostaną także wykonane nowe izolacje pionowe i poziome, odwodnienie przyczółków i płyty, wzmocnienie stożków przyczółków, nowe balustrady. Droga pod obiektem na odcinku 10m na dojazdach zostanie odwodniona powierzchniowo, planuje się wymianę nawierzchni na tym odcinku.
4. Wiadukt w km 165,159

Obiekt jest zlokalizowany w Czerwieńsku, dołem przebiega droga wojewódzka nr 279 – ul. Spokojna. Wiadukt powstał w roku 1874, pierwotnie przęsła ceglane zostały obetonowane w latach 70 tych XX wieku. Przęsło obiektu pochodzi z roku 1991 i składa się z belek stalowych obetonowanych. Planuje się odkucie obrzutki betonowej oraz rozkucie gzymsów podpór. Wszelkie ubytki i pęknięcia mają zostać uzupełnione, planuje się nową izolację wraz z drenażem, iniekcję kurtynową w miejscach wycieków, zabudowę torkretu na siatkach stalowych kotwionych. Przęsło zostanie wyposażone w nowe podwyższone gzymsy oraz zostaną na nim wykonane nowe powłoki antykorozyjne. Obiekt zostanie doposażony w nowe balustrady, umocnienia stożków przyczółków, nowe izolacje.
Na wszystkich obiektach po zakończeniu prac planuje się przywrócenie istniejącej nawierzchni kolejowej.