Uwaga!
Trwa aktualizacja i konserwacja serwisu

Plany inwestycyjne II etapu linii Zbąszynek - Czerwieńsk

dodano: 2018-04-25 07:52:05, autor: Redakcja, źródło: PKP PLK S.A.

Trwa przygotowanie do realizacji II etapu modernizacji szlaku Zbąszynek - Czerwieńsk w ciągu linii kolejowej nr 358.



Dzięki pierwszym bardziej szczegółowym informacjom można się dowiedzieć jaki zakres robót planuje się wykonać w II etapie. Planuje się następujące działania:

1. rozbiórka likwidowanych torów, rozjazdów oraz kozłów oporowych wraz z uporządkowaniem terenu na ST Babimost i ST Sulechów;

2. przebudowa układu torowego stacji Babimost i ST Sulechów, zapewniająca możliwość budowy peronu dostosowanego do wymogów Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 10 września 1998 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe i ich usytuowanie (Dz.U. 1998 nr 151 poz. 987 z późniejszymi zmianami);

3. wymiana nawierzchni w torze głównym zasadniczym na nową oraz wymianę podkładów w torze 2 wraz z uzupełnieniem podsypki i regulacja toru w planie i profilu na stacji Babimost;

4. wymiana nawierzchni w torze głównym zasadniczym na nową oraz wymianę podkładów w torze 4 wraz z uzupełnieniem podsypki i regulacja toru w planie i profilu na stacji Sulechów;

5. wyspawanie złączy klasycznych;

6. poprawa układu geometrycznego toru w km 28,500 – 28,900, 34,800 – 35,500 oraz przed wjazdem na stację Czerwieńsk;

7. wymiana podkładów w torze szlakowym na nowe strunobetonowe typu PS83;

8. regulacja rozjazdów w torze głównym zasadniczym na wszystkich posterunkach objętych zakresem opracowania;

9. miejscowa wymiana szyn i oczyszczenie podsypki;

10. oczyszczenie istniejących rowów odwadniających;

11. dostosowanie peronów na stacjach i przystankach osobowych do aktualnie obowiązujących przepisów;

12. budowa przy docelowych przystankach kolejowych ciągów pieszych, wiat zadaszonych, oświetlenia;

13. montaż centralek DGT w ND Babimost i PODG Kosieczyn;

14. budowa kanalizacji teletechnicznej w ramach remontu peronów (prace przygotowawcze pod budowę Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej, sieci czasu oraz SMW);

15. budowa urządzeń TVU dla przejazdów kat. A i B;

16. usunięcie kolizji urządzeń srk z przebudowywanym układem torowym;

17. wymiana sygnalizatorów kształtowych na świetlne;

18. dostosowanie urządzeń przejazdowych do prędkości V=120 km/h;

19. modernizacja oświetlenia peronów i rozjazdów na stacjach i przystankach osobowych;

20. modernizacja elektrycznego ogrzewania rozjazdów;

21. budowa nowych przyłączy na przejazdach w których uległa zmianie kategoria oraz w miejscach gdzie znacznie wzrasta zapotrzebowanie na moc;

22. demontaż i zabudowa wybranych konstrukcji wsporczych wraz z uczynieniem indywidualnym;

23. przebudowa konstrukcji wsporczych z przewieszeniem sieci trakcyjnej na stacji Babimost w związku ze zmianami układu torowego;

24. zabudowa odłącznika w torze 5 na stacji Babimost;

25. wymiana kotwień środkowych oraz głowic odciągów w wybranych lokatach;

26. montaż uszynienia indywidulanego na nowobudowanych konstrukcjach;

27. wymiana wieszaków przelotowych oraz zwykłych;

28. ogólna estetyzacja linii kolejowej oraz rozbiórkę elementów infrastruktury, zagrażających bezpieczeństwu ruchu kolejowego i pasażerów.

KOSZT CAŁKOWITY PROJEKTU

69 800 000,00 PLN
WYSOKOŚĆ DOFINANSOWANIA Z UNII EUROPEJSKIEJ

59 330 000,00 PLN
CZAS REALIZACJI PROJEKTU

2017 - 2021
KORZYŚCI WYNIKAJĄCE Z INWESTYCJI:

1) uzyskanie prędkości wynikającej z istniejącej geometrii (V=120 km/h), bez wykraczania poza tereny kolejowe z lokalnymi ograniczeniami;

2) zapewnienie dopuszczalnych nacisków (w tym poprzez zapewnienie nośności obiektów inżynieryjnych i podtorza) - 196 kN dla pociągów pasażerskich na wszystkich odcinkach objętych inwestycją.

Realizacja projektu wpłynie na polepszenie oferty przewozowej dla przewoźników, poprawę parametrów techniczno – eksploatacyjnych oraz poprawę bezpieczeństwa, zmniejszenie nakładów na bieżące utrzymanie linii kolejowej.

Odnośnik do informacji źródłowej można znaleźć tutaj.

Powróciły bezpośrednie połączenia z Wrocławiem

dodano: 2024-03-11 20:16:40, autor: Redakcja, źródło: Informacja własna

10 marca 2024 weszła w życie 1 korekta rozkładu jazdy 2023/2024. W ramach zmian rozkładowych powróciły bezpośrednie pociągi z Zielonej Góry do Wrocławia.



Przeczytaj więcej...

Śmiertelne potrącenie

dodano: 2023-12-28 18:53:43, autor: Redakcja, źródło: Informacja własna

Dzisiaj tj. 28 grudnia 2023 r. na wysokości ul. Chemicznej pociąg towarowy jadący w kierunku Zielonej Góry śmiertelnie potrącił około 50 letnią kobietę.



Przeczytaj więcej...

Kolejowe dwa światy

dodano: 2023-12-17 22:04:38, autor: Redakcja, źródło: Informacja własna

10 grudnia 2023 wszedł w życie rozkład jazdy na sezon 2023/2024. Jak już wcześniej informowaliśmy z rozkładu zniknęły bezpośrednie połączenia regio do Wrocławia Głównego.



Przeczytaj więcej...

Nowy rozkład jazdy

dodano: 2023-12-11 12:57:32, autor: Redakcja, źródło: Informacja własna

10 grudnia 2023 wszedł w życie nowy rozkład jazdy pociągów na sezon 2023/2024. Dla podróżnych z Zielonej Góry wprowadził on niekorzystne zmiany.



Przeczytaj więcej...