Trwa przygotowanie do realizacji II etapu modernizacji szlaku Zbąszynek - Czerwieńsk w ciągu linii kolejowej nr 358.
Dzięki pierwszym bardziej szczegółowym informacjom można się dowiedzieć jaki zakres robót planuje się wykonać w II etapie. Planuje się następujące działania:
1. rozbiórka likwidowanych torów, rozjazdów oraz kozłów oporowych wraz z uporządkowaniem terenu na ST Babimost i ST Sulechów;
2. przebudowa układu torowego stacji Babimost i ST Sulechów, zapewniająca możliwość budowy peronu dostosowanego do wymogów Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 10 września 1998 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe i ich usytuowanie (Dz.U. 1998 nr 151 poz. 987 z późniejszymi zmianami);
3. wymiana nawierzchni w torze głównym zasadniczym na nową oraz wymianę podkładów w torze 2 wraz z uzupełnieniem podsypki i regulacja toru w planie i profilu na stacji Babimost;
4. wymiana nawierzchni w torze głównym zasadniczym na nową oraz wymianę podkładów w torze 4 wraz z uzupełnieniem podsypki i regulacja toru w planie i profilu na stacji Sulechów;
5. wyspawanie złączy klasycznych;
6. poprawa układu geometrycznego toru w km 28,500 – 28,900, 34,800 – 35,500 oraz przed wjazdem na stację Czerwieńsk;
7. wymiana podkładów w torze szlakowym na nowe strunobetonowe typu PS83;
8. regulacja rozjazdów w torze głównym zasadniczym na wszystkich posterunkach objętych zakresem opracowania;
9. miejscowa wymiana szyn i oczyszczenie podsypki;
10. oczyszczenie istniejących rowów odwadniających;
11. dostosowanie peronów na stacjach i przystankach osobowych do aktualnie obowiązujących przepisów;
12. budowa przy docelowych przystankach kolejowych ciągów pieszych, wiat zadaszonych, oświetlenia;
13. montaż centralek DGT w ND Babimost i PODG Kosieczyn;
14. budowa kanalizacji teletechnicznej w ramach remontu peronów (prace przygotowawcze pod budowę Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej, sieci czasu oraz SMW);
15. budowa urządzeń TVU dla przejazdów kat. A i B;
16. usunięcie kolizji urządzeń srk z przebudowywanym układem torowym;
17. wymiana sygnalizatorów kształtowych na świetlne;
18. dostosowanie urządzeń przejazdowych do prędkości V=120 km/h;
19. modernizacja oświetlenia peronów i rozjazdów na stacjach i przystankach osobowych;
20. modernizacja elektrycznego ogrzewania rozjazdów;
21. budowa nowych przyłączy na przejazdach w których uległa zmianie kategoria oraz w miejscach gdzie znacznie wzrasta zapotrzebowanie na moc;
22. demontaż i zabudowa wybranych konstrukcji wsporczych wraz z uczynieniem indywidualnym;
23. przebudowa konstrukcji wsporczych z przewieszeniem sieci trakcyjnej na stacji Babimost w związku ze zmianami układu torowego;
24. zabudowa odłącznika w torze 5 na stacji Babimost;
25. wymiana kotwień środkowych oraz głowic odciągów w wybranych lokatach;
26. montaż uszynienia indywidulanego na nowobudowanych konstrukcjach;
27. wymiana wieszaków przelotowych oraz zwykłych;
28. ogólna estetyzacja linii kolejowej oraz rozbiórkę elementów infrastruktury, zagrażających bezpieczeństwu ruchu kolejowego i pasażerów.
KOSZT CAŁKOWITY PROJEKTU
69 800 000,00 PLN
WYSOKOŚĆ DOFINANSOWANIA Z UNII EUROPEJSKIEJ
59 330 000,00 PLN
CZAS REALIZACJI PROJEKTU
2017 - 2021
KORZYŚCI WYNIKAJĄCE Z INWESTYCJI:
1) uzyskanie prędkości wynikającej z istniejącej geometrii (V=120 km/h), bez wykraczania poza tereny kolejowe z lokalnymi ograniczeniami;
2) zapewnienie dopuszczalnych nacisków (w tym poprzez zapewnienie nośności obiektów inżynieryjnych i podtorza) - 196 kN dla pociągów pasażerskich na wszystkich odcinkach objętych inwestycją.
Realizacja projektu wpłynie na polepszenie oferty przewozowej dla przewoźników, poprawę parametrów techniczno – eksploatacyjnych oraz poprawę bezpieczeństwa, zmniejszenie nakładów na bieżące utrzymanie linii kolejowej.
Odnośnik do informacji źródłowej można znaleźć
tutaj.