15 grudnia 2024 roku wszedł w życie nowy rozkład jazdy pociągów na sezon 2024/2025.
Dla podróżnych z Zielonej Góry oznacza to pewne zmiany. Pierwsza dotyczy kursów między Zieloną Górą a Wrocławiem Głównym. Teraz pełną obsługę tej relacji w całości przejmują Koleje Dolnośląskie.
Skład jaki podstawiono do Wrocławia w ostatnim dniu kursowania Polregio na tej trasieTakie zmiany miały zostać wprowadzone już od wejścia w życie rozkładu jazdy 2023/2024, ale wtedy nie doszły do skutku. Powodem były rozbieżności w tym zakresie pomiędzy marszałkami dwóch województw, którymi przebiega ta relacja. Województwo dolnośląskie niezadowolone z jakości usług świadczonych przez Polregio, zdecydowało się powierzyć obsługę swojej spółce - Kolejom Dolnośląskim. Województwo lubuskie tłumacząc się 10 letnią umową zawartą z Polregio nie było skłonne do zmiany przewoźnika. W związku z tym doszło do rozdzielenia relacji na 2 osobne. Między Zieloną Górą a Głogowem kursowały pociągi Polregio, a z Głogowa lub Nowej Soli do Wrocławia Koleje Dolnośląskie.
Niedziałające wyświetlacze - pojawiły się kartki z relacją pociąguFala niezadowolenia jaka spłynęła na władze wojewódzkie województwa lubuskiego krytykowanego za ślepe bronienie przewoźnika, który nienależycie wywiązywał się z umowy, zamiast składów po modernizacji podstawiał stare, brudne pociągi pościągane z innych województw skłoniła ich do podjęcia negocjacji. Marszałkowie ponownie podjęli negocjacje, w wyniku których od 10 marca 2024 pociągi KD dojechały do Zielonej Góry. Spółka dolnośląska obsługiwała 8 par pociągów, Polregio 4 pary.
Skład jaki podstawiono do Wrocławia w ostatnim dniu kursowania Polregio na tej trasieTeraz ostatecznie podjęto decyzję o rezygnacji z usług Polregio na tej linii. W zamian za to składy Polregio mają kursować częściej w innych relacjach. Na pożegnanie w dniu 14 grudnia Polregio samo pokazało gest w stylu dobrze, że nas wyrzucacie. W relacji do Wrocławia podstawiono EN 57 1401, który brudny, pomazany graffiti i z niedziałającymi wyświetlaczami pokazał jakość obsługi w ich wykonaniu.
Zmiany do Żar
Wraz z wejściem w życie nowego rozkładu zakończyły się prace modernizacyjne na linii nr 370 między Zieloną Górą a Żarami. Po przeprowadzonych robotach wymieniono znaczną część torów w tym całościowo od Nowogrodu Osiedle do Żar. Trwa także zabudowa nowych urządzeń blokady liniowej. Na szlaku pojawiły się nowe przystanki. Jednym z nich jest nowy p.o. w Słonem. Miejscowość była kiedyś obsługiwana przez kolej. Stary przystanek położony w oddaleniu od wsi został zlikwidowany i pociągi przejeżdżały przez miejscowość bez zatrzymania. Teraz doszło do budowy nowego obiektu tym razem w centrum miejscowości, co czyni jego lokalizację dużo korzystniejszą. Od dzisiaj mieszkańcy miejscowości mogą ponownie korzystać z pociągów.
Pociąg regio z Zielonej Góry do Goerlitz zatrzymał się na p.o. SłoneGaleria z przystanku Słone jest dostępna
tutaj.