Tym razem ogłoszono przetarg na realizację zadania pn. Wykonanie zabudowy blokady liniowej z automatycznym posterunkiem odstępowym, na odcinku Niedoradz –Zielona Góra w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Modernizacja linii kolejowej nr 273 na odcinku Głogów – Zielona Góra - Rzepin - Dolna Odra".
W ramach powyższego zadania planuje się przygotowanie i wykonanie:
1) Dokumentacji projektowej wykonawczej i powykonawczej.
2) Robót w branży automatyki i telekomunikacji, do których należą:
a) Zabudowa blokady liniowej z automatycznym posterunkiem odstępowym,
b) Zabudowa urządzeń ssp na przejeździe kolejowym kat. B w km 149,123.
3. Robót w branży elektroenergetycznej, do których należą:
a) przebudowa zasilania oraz oświetlenia dla przejazdu kolejowego kat B w km 149,123.
Szczegółowy zakres zadań do realizacji w ramach tej procedury obejmuje:
1. W branży automatyki i telekomunikacji
a) zabudowę komputerowej blokady liniowej z automatycznym posterunkiem
odstępowym wraz z nowymi sygnalizatorami;
b) wymianę sygnalizatorów wraz z kablami i wskaźnikami;
c) demontaż istniejących urządzeń na p.o. Stary Kisielin
d) zabudowę urządzeń ssp na przejazdach kolejowych kat B w km 149,123;
e) zabudowę urządzeń TVU i przebudowę urządzeń telekomunikacji na przejeździe kolejowym kat. B w km 149,123;
Wykonawca w ramach zadania inwestycyjnego dokona przeszkolenia personelu obsługi z niezbędnego zakresu obsługi nowo zabudowanych urządzeń zaś personel utrzymania z zakresu prawidłowego utrzymani, konserwacji i eksploatacji nowo zabudowanych urządzeń.
2. W branży elektroenergetycznej planuje się przebudowę zasilania oraz oświetlenia dla przejazdu kolejowego kat B w km 149,123 obejmującą:
- przebudowę zasilania, wyprowadzając istniejące zasilanie z posterunku dróżnika przejazdowego i zabudowując złącze kablowo-pomiarowe w sąsiedztwie istniejącego posterunku dróżnika,
- przeprowadzenie demontażu istniejącej instalacji oświetlenia zewnętrznego zabudowanej na w/w przejeździe,
- zabudowę nowych słupów kompozytowych wraz z wysięgnikami oraz oprawami oświetleniowymi, (które posiadają zgodę spółki PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na stosowanie),
- zabudowę szafy zasilająco-sterującej (szafa z tworzywa sztucznego, odporna na działanie promieniowania UV, pokrytej powłoką pozwalającą na łatwe zmywanie graffiti, z zabudowaną sygnalizacją otwarcia szafy, wyposażona również w grzejnik i gniazdo serwisowe),
- zabudowę kabli zasilających i sterujących,
- zabudowę automatycznego sterowania oświetleniem np. zegar astronomiczny),
- zabudowę zasilania kontenera ssp na w/w przejeździe.
Głównym kryterium istotnym przy wyborze wykonawcy będzie cena, oprócz tego okres udzielonej gwarancji oraz okres skrócenia prac przez wykonawcę. Termin do składania ofert upływa 30 lipca 2015 roku, o godzinie 10.00.
Przypomnijmy, że wprowadzenie automatycznego posterunku na tym odcinku było już planowane równolegle ze wprowadzeniem samoczynnej blokady liniowej. Do realizacji jednak nie doszło i po likwidacji stacji Stary Kisielin pozostawiono jedną z nastawni (SK 1, której po likwidacji stacji zmieniono oznaczenie na SK), która przejęła obsługę posterunku odstępowego obsługiwanego przez dyżurnego ruchu. Teraz dojdzie do likwidacji tego posterunku ruchu.