Uwaga!
Trwa aktualizacja i konserwacja serwisu

Ogłoszono przetarg na wydłużenie przejścia i wiadukt na ul. Batorego

dodano: 2017-03-16 19:41:23, autor: Redakcja, źródło: Informacja własna

PKP PLK ogłosiła przetarg na wydłużenie przejścia pod torami, zabudowę wiat oraz przebudowę wiaduktu nad ul. Batorego. Realizacja zadania potrwa od 31 maja 2017 do 28 listopada 2018 roku.



Zadanie jest realizowane wspólnie z miastem, które dofinansowuje te zadania z funduszy unijnych. Projekt jest także powiązany z budową centrum przesiadkowego.

W ramach wydłużenia tunelu pod torami położonego w km 153,905 planuje się:

- wyburzenie dwóch budynków położonych po północnej stronie torów widocznych na zdjęciu poniżej
;

- rozbiórkę torów 1, 5, 7 i 9b na dł. ok. 20 m. od zewnętrznej krawędzi przejścia, po zakończeniu prac należy ułożyć tory z powrotem;

- wyburzenie ściany kończącej przejście przy peronie 2;

- budowę pochylni przy peronie 1.

Zamawiający sugeruje możliwość wyłączenia torów z ruchu etapami, najpierw nr 1 potem pozostałe.

Po stronie północnej również planuje się pochylnię, schody oraz windę.

W ramach przebudowy wiaduktu nad ul. Batorego położonego w km 154,705 planuje się:

- rozbiórkę przęsła;

- rozbiórkę przyczółka zachodniego;

- budowę przyczółka zachodniego;

- remont i przebudowę przyczółka wschodniego;

- budowa przęsła;

- inne prace.

Nowe przęsło będzie wykonane z dźwigarów stalowych obetonowanych, przyczółek zachodni będzie wykonany z betonu zbrojonego. Obiekt zostanie poszerzony, dzięki czemu możliwe będzie poszerzenie drogi.

W zakresie zadaszeń nad peronami planuje się budowę wiat w konstrukcji Y ze słupami jednorzędowymi lub dwurzędowymi. Wiaty mają być przeszklone w środkowej części maksymalnie do 30%. Konstrukcja wiat zaplanowano w formie stalowych elementów ceowych.

Szczegóły:

Wiata na peronie nr 1 (od km 153+818 do km 153+978) o konstrukcji dwusłupowej. Długość wiaty ok. 160m, szerokość całkowita ok. 9,20 m. Przerwa pomiędzy krańcem zadaszenia a budynkiem dworca ok. 1m;
Należy zaprojektować zadaszenie nad wyjściem z budynku dworca. Długość ok. 9,00 m szerokość całkowita ok. 1,00 m;
Wiata na peronie nr 1 (od km 153+978 do km 154+068) o konstrukcji jednosłupowej. Długość wiaty ok. 90,00, szerokość całkowita ok. 4,00 m.

Wiata na peronie nr 1A (od km 0+396 do km 0+546) o konstrukcji jednosłupowej. Długość wiaty ok. 150,00, szerokość całkowita ok. 4,00 m.

Wiata na peronie nr 2 (od km 153+892,5 do km 154+202,5) o konstrukcji dwusłupowej, obejmująca swą konstrukcją wyjście na peron z przejścia podziemnego. Długość wiaty ok. 310 m, szerokość całkowita zmienna od 7,40 do 6,50 m.

Wiata na peronie nr 3 (od km 153+650,6 do km 153+722,6) o konstrukcji jednosłupowej. Długość wiaty ok. 72 m, szerokość całkowita ok. 4,00 m;
Wiata na peronie nr 3 (od km 153+594,2 do km 153+634,6) o konstrukcji jednosłupowej. Długość wiaty ok. 40,4 m, szerokość całkowita ok. 4,00 m.

Zadaszenie wyjść z przejścia podziemnego projektuje się jako konstrukcję dwusłupową, przeszkloną w części nad schodami, obejmującą pochylnie, windy oraz schody w sposób chroniący przed warunkami atmosferycznymi.

Łącznik między peronem nr 1 i peronem nr 1A
Wiata (od km 154+068 do km 154+078) o konstrukcji jednosłupowej. Długość wiaty ok. 10,00 m, szerokość całkowita ok. 3,15 m.

Łącznik między peronem nr 1 i peronem nr 3
Wiata (od km 153+722,6 do km 153+818) o konstrukcji jednosłupowej. Długość wiaty ok. 100,00 m, szerokość całkowita zmiennej od 4,00 do 3,00 m.

Łącznik między peronem nr 1 i Centrum Przesiadkowym
Wiata (w km 153+710) o konstrukcji dwusłupowej. Długość wiaty ok. 21,00 m, szerokość całkowita ok. 4,60 m.

Wiaty peronowe, wygrodzenia, elementy małej architektury – kolory z palety szary, brązowy bądź czarny.

Powróciły bezpośrednie połączenia z Wrocławiem

dodano: 2024-03-11 20:16:40, autor: Redakcja, źródło: Informacja własna

10 marca 2024 weszła w życie 1 korekta rozkładu jazdy 2023/2024. W ramach zmian rozkładowych powróciły bezpośrednie pociągi z Zielonej Góry do Wrocławia.



Przeczytaj więcej...

Śmiertelne potrącenie

dodano: 2023-12-28 18:53:43, autor: Redakcja, źródło: Informacja własna

Dzisiaj tj. 28 grudnia 2023 r. na wysokości ul. Chemicznej pociąg towarowy jadący w kierunku Zielonej Góry śmiertelnie potrącił około 50 letnią kobietę.



Przeczytaj więcej...

Kolejowe dwa światy

dodano: 2023-12-17 22:04:38, autor: Redakcja, źródło: Informacja własna

10 grudnia 2023 wszedł w życie rozkład jazdy na sezon 2023/2024. Jak już wcześniej informowaliśmy z rozkładu zniknęły bezpośrednie połączenia regio do Wrocławia Głównego.



Przeczytaj więcej...

Nowy rozkład jazdy

dodano: 2023-12-11 12:57:32, autor: Redakcja, źródło: Informacja własna

10 grudnia 2023 wszedł w życie nowy rozkład jazdy pociągów na sezon 2023/2024. Dla podróżnych z Zielonej Góry wprowadził on niekorzystne zmiany.



Przeczytaj więcej...